something dumb to do

Jo förresten!
Alla vet nog nu att jag ska byta program på Högskolan. Pappa fick veta det av min faster i torsdags, så han ringde och frågade ut mig.
Jag ska helt enkelt som det var (varför ska man säga nåt annat?) och han förstod. Berättade även att jag funderat på lite andra program inom Högskolan Dalarna och nämnde i förbifarten energitekniker, som pappa absolut tyckte jag skulle läsa! Det finns såna enorma framtidsutsikter inom det - särskilt då det fokuserar på hållbar utveckling och förnyeslebara energikällor, som nog de flesta vet att det blir ett allt större fokus på i samhället.

Och med tanke på att pappa jobbat i den branschen i hela sitt liv så känns det som han vet vad han pratar om. Men det gör pappa jämt, när han är seriös :)

Så nu är jag ganska så säker på att jag ska söka det i vår. Och göra Högskoleprovet, så jag ökar chanserna att komma in. Nog för att betygsintag förra året var 9,5 (!!!) Jag har typ 15.. Men är ju alltid bra att vara med i två intagsgrupper.
Däremot så blir det ju bara bortkastat att läsa Fy A, Ke A och Ma D på komvux i vår, men någon inkomst  måste jag ju ha - ifall jag inte får så många timmar på El-G.

Hursomhelst - det känns jätteskönt att pappa var så stöttande och förstående. Har ju varit rädd att han skulle bli besviken eller så, men jag borde veta bättre nu.
Jag har världens bästa föräldrar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0