stares for a while

En ganska lugn dag idag. Sov ut litegrann, och har sen mest suttit och pluggat på inför arbetsstart på måndag.
Är en massa saker som man ska kunna innan man får börja jobba på Elgiganten kan jag säga!
Men det känns bara bra, att det är seriöst. Lite press dock på att man ska leva upp till en väl beskriven standard - men jag hoppas det ska gå bra.

Köpte även arbetskläder i torsdags, har bara inte haft tid att nämna det här! Det blev två par fina pressveckade byxor (som inte var så vida i benen, överlycklig Catherine, som är en stuprörsperson), på KappAhl. Kände att jag var tvungen att köpa två - för jag är ju för det första född klantig så kommer säkert skita ner dem dagligen, för det andra så skulle det säkert ha varit utgående modell så jag inte skulle hitta såna igen, bara för att jag kände mig snål. Så två par blev det, och jag är supernöjd! Köpte även ett skärp till, ifall att det kommer behövas ett sånt.
Sen hittade jag skor också.Vilket kändes smått omöjligt, för jag är så kräsen när det gäller skor. Och kriterierna var "svarta, putsbara" - vilket kändes som att några såna som jag gillar kommer jag aldrig hitta.
Men Skohuset prooved me wrong! Fick visserligen lägga ut lite mer än jag kanske tänkt, men det var det värt!
Skitsnygga, svarta Reeboks. Som jag vet är supersköna, och dessutom äkta läder.
Putsbart! So awesome.

Så kläderna är införskaffade - och nu fattas bara att bli godkänd på alla tester. Det tråkiga är att ett försäkringsförmedlartest som man ska göra via en hemsida, kommer jag inte åt!
Mitt personnummer är redan registrerat, men kan inte logga in med det. Eller registrera om, för att numret är ju redan inlagt.
Skitskumt! Men har smsat chefen om det, och hoppas hon svarar imorgon, annars antar jag att jag får göra det på måndag kväll.

Nu har jag dock en paus i upplärningen för ett långkok, fläskkarré med potatis och sås, Mormor-style!
Hoppas att det blir bättre denna gång, har provat på rätten förut men då floppade vi litegranna. Men skam den som ger sig ;)
Her dessutom börjat adventspynta lite i förväg, så köket är snart klart - fattas bara min fönsterdekoration som jag tänker göra när Rickard åkt till jobbet - så han inte klagar! Haha :)
Men nu ska jag nog koka sås.
Ha en bra lördagkväll! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0