strike three

Jag blir helt.. helt.. stum.
Jag har den senaste månaden sökt 5 jobb via arbetsförmedlingen i Falun, och Borlänge. Har dock haft inställningen: skitsamma, för dom leder ändå aldrig nånstans.
Om man bor i Gävle.

Jag sökte säkert 20-talet jobb via Arbetsförmedlingen under det år jag var arbetslös i Gävle, och inte en enda gång ledde det till jobbmöjlighet. Tror att jag var på en intervju.

Här har jag sökt fem jobb (Max, El-Giganten, Burger King, Pro-Aqua och Statoil), och idag blev den fjärde intervjun inbokad. (Fick ju börja på BK om jag ville, men det vill jag inte!)
Ännu coolare är att det är hos El-Giganten, som man söker via det underbara systemet easycruit som säkert alla känner till vid dethär laget.
Den där skitdryga sidan där man ska lägga in erfarenhet, utbildning, och fylla i massa jobbiga rutor.. tar ungefär en sådär tusen år. Elgiganten, Biltema, Statoil och en massa fler använder det.
Såklart när jag ska prtsc:na så är sidan tillfälligt ur funktion. Awesome!

Hursomhelst, genom den sidan fick jag en intervju. Det har aldrig, ALDRIG hänt förut! Jag är så stolt! :D
Kan man skriva personligt brev or what ;)
Känns så jääkla skönt att det händer grejer på jobbfronten! Skulle vara jäkligt kul om Statoil också hörde av sig, bara för att liksom. Fyra av fyra vore gaaanska häftigt!
Men, ska trots mina spirande intervjuer åter till butiken som söker folk här i Falun imorgon. Lika bra att så frön på många ställen, större chans att något gror då.

Cool jag är då, med metaforer och allt!

Önskar lite att jag fortfarande hade kontakt med min jobbcoach.. dels för att skryta, och dels för att få mera hjälp med intervjuteknik. Jag blir så osäker ibland. Nog för att jag blev godkänd direkt och erbjuden jobb på Burger King, men det kändes så fruktansvärt oseriöst där. Han frågade typ en sak om mig?
Sen fick jag höra av Borlängebor att det inte är ett ställe man vill jobba på. Så, nej tack till BK. Jag har ju flera, bättre, erbjudanden nu.
Men ska inte get ahead of myself. Får se på måndag, först om jag går vidare hos Pro-Aqua och sen hur intervjun med El-Giganten går. Håller alla mina tummar och tår för att det går bra! Vore som sagt underbart :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0