sundsvall

Det är bestämt nu iallafall. Rickard tror att bilen håller för Sundsvall tur&retur, så nästa tisdag bär det av upp i norraste Norrland.
Jag är nästan lite rädd. Jag har aldrig kört så långt ensam förut.
Så ska jag ha med mig en matta och en bäddmadrass också. Det kommer kännas som jag skickas iväg med tre saker (bilen också doh) till ett ödelagt ingenstans. För det är var norrland är för mig. The end of the world.

Hoppas att det inte snöar bara. Hoppas det är sol och fint väder så slipper jag känna mig deppig(are).
Note to self: Uppdatera låtarna på min uråldriga iPod innan.
Jag kan inte sitta med samma låtar som jag hade förra vintern, om jag ska köra så långt.
Ska nog be mina fina nya vänner om lite tips på låtar, så jag får lite nytt. Inte samma gamla låtar som man alltid låter ligga kvar "för dom är ju så bra".
Sen minns man att man faktiskt har börjat tröttna på dom också.
Iallafall när dom går om och om och om igen i 30 mil.

Men det ska bli spännande. Catherine på äventyr!
Hoppas jag får bo på hotell. Med hotellfrukost. Och internet. För min dator ska definitivt med. Hårddisken också. (Ledsen älskling <3)

Jag lär väl åka hemifrån typ 8 på morgonen. Vilket betyder att jag ska sätta avgång på 7.30. För jag blir alltid försenad. Om inte så kommer det säkert ha varit jättekallt så bilen är totalt nerfrusen, och jag tvingas stå och skrapa rutor i en kvart.
Jag ursäktar för onödig info, men dethär är sånt jag måste skriva för att mentalt förbereda mig på att åka bort.
Ni ska bara veta hur det ser ut när jag ska åka utomlands!

Jag blir tokig på människor som packar allting kvällen innan!!
För det första: hur mycket glömmer man inte då?!
För det andra: hur mycket onödigt packar man inte med sig?
Jag brukar alltid, även när jag ska åka utomlands i bara en vecka, börja minst två veckor innan med att skriva en utförlig lista på vad som ska packas ner. Den listan blir längre allt eftersom man kommer på mer saker som man inte riktigt tänker på först.
Ungefär en vecka innan så börjar jag lägga undan kläder och annat som inte används dagligen (som tandborste, mobilladdare etc.), om jag inte har plats för en resväska, då åker det ner på en gång.
Några dagar innan så börjar jag prov-packa. Då ska det finnas en necessär för hypotetisk tandborste, hudcreme smink osv. Sen så krävs det typ 2-3 ompackningar där man tar bort typ hälften, om inte mer, av alla kläder - för man behöver inte mycket och man köper säkerligen nytt vart man nu åker.
Så, tänk om allt detta skulle hinnas med på några timmar dagen innan avfärd? Jag skulle bli tokig!

Jag kommer nog börja redan i helgen med att planera packningen för Sundsvallsresan, om jag känner mig själv.
Jag är en sorglig människa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0