taking care of business

På tal om business, så har jag alltid tyckt att det borde stavas buisness, för det är ju typ så det låter? Right? Bizniz. Typ.

Jaja, hursom. Jag utlovade den 23e oktober att jag under den gågna veckan skulle söka jobb. Vilket jag inte gjorde. Så jag utlovar nu att jag ska göra det imorgon! En good old-fashioned sweep över Falun och lämna CVn överallt jag orkar. Skoj. Nej.

Har gjort det två gånger tidigare, i Gävle. Och det är inte kul. Alls. Men, ska ge det en chans till. Behöver extra inkomst känner jag. Jag mår lite dåligt över att sitta och leva loppan på lånade pengar.
Men jag klagar inte, för vissa har problem med att ens få dom pengarna överhuvudtaget. Jag vill bara slippa låna så jäkla mycket mer, särskilt nu när jag har - i princip - lånat 20 veckor i onödan..
Då vore det nice att kanske ha några tusen i löneinkomster, så att man kan dra ner låneinkosmten till iallafall hälften. Vilket jag också nämnt säkert tusen gånger tidigare. Gosh, jag borde sluta blogga!
Jag skriver ju typ bara om samma saker, fast med olika formuleringar. Kul!?

Men, jag ska ta och göra något åt det iallafall. Imorgon. Har även gjort det idag genom att söka ett jobb via Af. Dom brukar ju dock aldrig leda så långt, så jag drar inte upp förhoppningarna direkt..
Samtidigt, så brukar ju "dörrknackning" inte heller ge så stor utdelning.
När jag knackade dörr på typ 30 butiker i Gävle var det endast EN som faktiskt hade behov av personal. Ska dock inte låta odds krossa mina drömmar, I'm going out into that jungle!

Kommentarer
Postat av: Emme

meeeeen vi kunde ju typ gå tillsammans :( jag vill oxå ha jobb typ.. men jag åker ju mot fagerviken efter tentan.. vi kunde ju gjort det idag när vi ändå gick runt ;)

2010-11-02 @ 23:08:31
URL: http://emmlycious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0