denna eviga måndag

Det känns som att det jämt är måndag. Kanske för att måndagar alltid är värst för mig.. en dag som aldrig tar slut. Jag sov verkligen jättedåligt inatt, knappt något alls. Slutade med att jag vaknade klockan 9, när föreläsningen började. Jag sket i allt och sov vidare i två timmar, gick inte så bra det heller.

Jag vill bara att morgondagen ska vara över. Jag vill stå i dörröppningen till vårat sovrum och stirra mig blind på en ny, fin, 160 cm bred, underbar säng. För att sedan lägga mig där och sova som en kung.

Men, innan dess ska jag spendera hela måndagen med att läsa böcker och kompendium.
Inte för att jag tror på det själv, att jag kommer läsa allting då. Men jag ska försöka i alla fall.
Kanske titta på en inspelad föreläsning om jag kan fokusera så pass mycket.
Sen ska det lagas pannkakor för en hel armé.
Måste även gå till Willys och köpa fler matlådor.
Imorgon ska jag till skolan på två föreläsningar.
På lunchen då måste jag ta mig ner på stan till banken och fixa lite.
Efter andra föreläsningen så blir det raka vägen till IKEA.
Sen ska det hem efter många timmars tittande, funderande, och letande.
SEN ska sängar, huvudgavel, hyllor och allt monteras också.
Innan jag kan stå där i dörröppningen och vara nöjd med livet.

Tror också att jag måste äta något nu, om jag ska kunna fortsätta plugga. Men det hjälper nog inte det heller. Min hjärna är övertrasserad sen förra veckans helvetes-plugg. Jag kan inte läsa, jag ser inte texten. Det är bara ord, tomma ord utan mening, och tankarna vandrar fritt kring helt andra saker.

Wish me luck.

Kommentarer
Postat av: CarolinePralin

Lycka till kära syster <3

2010-10-11 @ 19:24:45
URL: http://carolinepralin.bogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0