i smell like alcohol when i exhale

En halv Catpain, HAHA- jag älskar att stava fel! Captain ska det ju stå. Captain Morgan. Blandas med CocaCola, massa massa massa is och 2-3 skivor lime. En halv sådan och jag är väldigt avslappnad, lugn och härligt bortdomnad i huvudet. Det behövs efter hur mycket jag har pluggat idag.

Jag har suttit i ungefär 6 timmar straight, har jag räknat ut. Började ungefär kl 13 och slutade kl 21, och med typ två timmars uppehåll lite finfördelat över kisspauser, matuppehåll och pill-i-naveln.
Men har faktiskt fått väldigt mycket gjort (tror jag, nu när jag tänker tillbaks så känns det inte lika mycket.. hm) och det känns ganska bra inför imorgon. Ska se till att plugga minst 6 timmar då också.
Så slipper jag vara så stressad på måndag och tisdag. Kanske man för en gångs skull kan ägna dagen innan åt att repetera, istället för att panik-läsa.

För inte första, och definitivt inte sista, gången: jag ska INTE gå igenom Högskolan på samma sätt som gymnasiet. Jag ska anstränga mig! Och hittills, har jag lyckats göra det ganska bra, om jag får säga det själv.
Jag är mig själv, Daniel Henriksson och mest Sam-sam - evigt tacksam för att jag hade så mycket plugg i gymnasiet. Alla borde gå samsam. Det är så grymt högskoleförberedande så man får nästan glädjetårar åt det såhär i efterhand. Iallafall i Sandviken. (Nåt bra den lilla skithålan lyckats med, wow!)
Då, när man fick gå igenom vad som kändes som oändliga genomgångar med "såhär och sådär ska man göra på högskolan", så kändes det inte överdrivet roligt direkt. Man var redan skoltrött så det räckte för en hel klass, så fick man höra massa saker om att plugga ännu mer, no thanks!

Nu, idag, så kan jag inte tacka mina gamla lärare tillräckligt för att de har hjälpt mig så mycket. Ändå har jag haft ett års arbetslöshet med absolut noll tanke på studier, ingen som helst träning av mina skrivfärdigheter eller språkbruk. Ändå sitter det kvar, tack vare att det nöttes in så hårt, även när man inte tänkte på det. Så, TACK samsam, Chefen, Sandviken! Good night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0