"jag ska bara..."

Jag känner mig lite som Alfons Åberg. Jag som var så bestämd. Att jag skulle ta tag i det, men såklart, som vanligt kommer det saker i vägen.

Som denna månad, vet jag inte vad som blev fel med budgeten, men fick inte råd med gymkort nu heller. Nästa lön kommer överskottet att gå åt på sängar. Definitivt. Så att avvara 900 blir inte lätt då heller.
Men, månaden efter det, kanske? Vi får se. Hur det blir.

Det enda jag är helt säker på är att jag vill ta tag i min hälsa nu. Jag vill börja träna, äta, sova - regelbundet. Jag är så ur balans, sen jag vet inte hur många år tillbaka. Och jag mår inte bra. Jag är inte frisk.
Jag har väl uttjatade problem med rygg, nacke, axlar, jag sover jättedåligt, jag äter ännu sämre.. jag vill må bra!
Och nyckeln till det är att börja träna. För då kommer matrutiner in automatiskt, jag kommer verkligen bli hungrig, kommer behöva äta rejäla mål mat tre gånger om dagen. Jag kommer sova bättre, kunna slappna av helt i nacken. Det kommer ordna alla mina hälsoproblem.

Och det är inte sånt jag bara inbillar mig. Det sa min sjukgymnast till mig. Inte det om mat dock, men det vet jag själv att anstränger jag mig äter jag så mycket mer.
Inte för att jag har någon typ av ätstörning nu, jag bara blir inte hungrig jämt. Jag fungerar ändå, om jag kanske inte äter frukost en dag, eller så är jag för trött för att äta middag nån dag.
Och jag vet att jag gör fel, jag vet att jag måste skärpa mig. Jag är bara för lat för att ta tag i det.

Men det ska bli ändring. Jag ska gå upp 14 kilo. Tills när vet jag inte, men det ska ske. Med start omgående.
Sådetså!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja vi ska ju orka gå upp för backen vid hoppbacken juh !!! jag ska även jag börja träna när jag får ekonomi igen :) vi skulle väl träna ihop :O

2010-10-07 @ 23:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0