dom som kan skratta åt allt

Note: Gick och la mig efter 3 någon gång inatt. Vaknade ändå vid halv åtta, ringde FTV och fick tid. 9.50.

Som vanligt när jag ska iväg någonstans med en tid att passa så sätter alla tänkbara jävligheter igång att bromsa in mig, så jag blir ännu mer stressad.
Som idag. Var tvungen att tanka la perle så jag skulle ta mig till Sandviken. Åker ner till Jet, pump 1. Stoppar in kortet - inga lediga pumpar säger den då. Fast ingen annan är där och tankar!
Sug, säger jag, och kör runt till pump 4. Då kommer det inte en droppe ur pumpjäveln istället. Men, tredje gången gillt på pump 3, så kom jag iväg 10 min senare än tänkt.

Blir en tokstressad Catherine som kör till Viken, kommer fram 5 minuter innan min tid. Well done! Gick fortsomfan också, var ute igen tio över tio. Pratade med pappa som åkt till Linghed, när jag tänkt hälsa på. Semst.
Men fick göra lite research åt honom på Media Markt, sen for jag hemåt igen.

Och bara för att kompensera att jag stressat så mycket på vägen ut, så var jag en såndär dryg jävel som verkligen håller 80 från Hofors. Kan vara underhållande det också, när det finns stressat folk som vill komma förbi.
Men, det kan även vara så att folk ibland kör som idioter för att de har en viktigare tidspress än att exempelvis hinna till frissan. Jag har upplevt det själv, och att då hamna bakom någon som ligger i 80 på 100-väg, och vägrar flytta sig, saktar ner ännu mer och tvärnitar ibland för att "make a point", är så himla frustrerande att man nästan vill ramma dom för att komma förbi.
Så fastän jag höll pensionärhastighet var jag snäll och höll undan för stressat folk.

Jaja, jag var vrålhungrig när jag kom hem så slängde i mig en tallrik snabbaroner, och nu har jag ont i magen :(
Men skam den som ger sig, måste cykla ner till Willy's och införskaffa halstabletter samt ta ut pengar. Sen blir det råpluggning, om jag har fokus för det. Soffan, Supernatural och lite powernap är också ett alternativ.

Ha-tet-pra!

Kommentarer
Postat av: Emme

haha låter som en bra dag du ;P haha

2010-09-06 @ 22:07:59
URL: http://emmlycious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0