falukuriren

Jag tror nästan jag ska gå in på Falu Kuriren och erbjuda dem att anställa mig. Som korrekturskrivare. För alltså, jag är inte kick-ass-j*vla-awesome på svenska, men jag skriver då fan så mycket bättre än merparten av alla deras journalister. Dom formulerar sig åt helvete, dom sätter in fel ord, skriver en istället för ett... måste jag fortsätta?

Det är väl bara jag som blir uppriktigt irriterad över sånt, haha! Men jag tycker faktiskt att i tidningen ska det vara bra svenska! Inget som ser ut att ha skrivits av 11-åringar...
 
Jaja, sitter framför min nya dator och väntar på att klockan ska bli time to go!
Ska nämligen lämna det ljuvliga Dalarna för några timmar, åka till Gävle, syster, Biltema och sist men inte minst... IKEA!!! Som jag har saknat IKEA..
När vi flyttade in så kom vi ju hem med minst två ikeapåsar i veckan, haha... jo, vi blev lite galna där ett tag. Men nu var det väldigt längesen :)

Så, tills dess hade jag tänkt skriva in alla mina anteckningar hittills i kursen, men det gick inte! Måste få produktnyckel av pappa först så jag faktiskt kan använda word.. suck!
Kanske ska göra lite popcorn (har inte ätit popcorn sen i lördags!?!?!), dra på SUPERNATURAL säsong fyra, och bara njuta av livet. En ledig dag! Helt otroligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0