frustrerande

Det är så vidrigt jäkla frustrerande när man försöker komma på något, ett uttryck eller kanske en bio man vet att man gick på men inte för sitt liv kan minnas vilken film man såg.

Jag och fröken Ida Carlson är experter på detta. I ettan på gymnasiet så gick vi i en hel vecka och grubblade på vad tolkningsfråga hette. Det kom upp när vi var på jobbet, typ "haha men det är ju... ehhh... vad heter det?"..
Som sedan urartade totalt och vi båda gick och irriterade oss på det tills ungefär en vecka senare - helt ur sammanhanget när vi stod och pratade med några i klassen bara ploppade upp i huvudet och jag skrek det rakt ut. Och vilken lättnad man känner sen när man kan sluta grubbla!

Jag sitter just nu med ett sånt uttryck och tänker så hjärnan kokar. Typ ett lite halvgammalt uttryck när man skulle säga åt någon att lugna ner sig. "Ta det..." kolon, pyton, chili.. alltså!!!!
Jag kommer inte på det!! Jag blir så arg. För det känns som att det verkligen sitter på tungspetsen och bara vägrar komma ut, mest för att jävlas. Så irriterande, jag får verkligen huvudvärk för jag funderar så hårt på det ibland.
I två dagar nu. ARRRGHH!!

Så, om någon fattar vad jag menar, och vet vad det heter - berätta för mig! It's killing me!!


Kommentarer
Postat av: Emme

vad är det du funderar på?

2010-09-25 @ 15:35:56
URL: http://emmlycious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0