måndag den trettonde

Jag har en sambo som lider av otur. Särskilt när det är den trettonde. Spelar ingen roll om det är fredag, utan den trettonde varje månad så händer det jämt något mindre bra.
Någon gång har det varit en bilolycka, en gång gjorde han stopp i avloppet (med köttfärs). Idag var det ett besök på akuten.
Inget var fel dock, EKG och en massa blodprover visade inget ovanligt. Men det var ju lite obehagligt ändå.

Jag som verkligen behövde plugga idag. Men det går inte. Föreläsningen jag ska kolla på låser sig HELA TIDEN! Fyra minuter in. Kvinnan hinner knappt presentera sig. Suck.
Så jag tänkte läsa juridik och styrdokument istället... visar sig att det är det tråååkigaste som finns och jag har inte någon lust alls! Jag bara läser utan att läsa, sitter och tittar på orden men tänker på helt andra saker.
Inget vettigt heller.

Det är bara inte min dag. Och det är skitjobbigt men jag tror faktiskt inte jag kommer få något vettigt gjort alls idag. Och det känns så meningslöst att tvinga mig själv att läsa när jag vet att jag inte kommer minnas ett endra ord. Varför ens försöka då?
Får jag ett bra svar på det så kanske jag kan lyckas plugga idag. Tills dess: bon voyage.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0