VFU

Dagen började helt strålande med att jag vaknade 7:57. Skulle vara där klockan 8. Jag svor inte ens, jag suckade inte ens. Jag är så van med att vara såhär klantig, det är nästan skrämmande. Men det tycks alltid vara så att när jag har något viktigt att göra, så sover jag alltid och vaknar av mig själv mellan 3 och 30 minuter innan jag ska vara på plats.
Om ni lyckliga själar, som inte är drabbade av obotlig idioti och otur till max, någon gång skulle befinna er i samma situation - det är ingen idé att få panik. Det är ingen idé att bli arg på sig själv. Det är bara att ta sig i kragen, stressa som en dåre och haul ass så fort som möjligt.

Vilket var vad jag gjorde idag. Försökte samtidigt få tag i receptionen, så jag kunde få någon hum om vart jag skulle parkera. (Det kändes inte som att promenad var ett alternativ.) Tre gången hamnade jag hos telefonsvar: Receptionens öppettider är 8-15 blapplappla.. Då var ju klockan redan över 8, glad Catherine. Hej och hå.
Typ tio över fick jag svar, instruktioner sen brummade jag iväg i fina Våfflan.
Sen när jag kom fram så gick jag fel........ alltså ana hur matt jag var på mig själv. Hat börjar inte ens beskriva hur jag kände för mitt egna lilla jag.
Till slut hittade jag iallafall receptionen, och i ett rum bredvid där satt mina söta klasskamrater!

Tack och lov hade jag inte missat så mycket - bara presentationen av personalen. Sen var resten av dagen inte så spännande (jämfört med hur den började, allting är relativt!). Hade fyra lektioner med min handledare Jenny, hon är en härlig människa! :)
Glad och energisk, och så tror jag hon är från England för hon har en ganska skön brytning. Hon är engelska/bildlärare, men har bara engelska nu.
Men jag som funderat på att ha bild också blev verkigen övertygad idag. Hon sa att det är den bästa kombinationen man kan ha! Haha

Lektionerna var iallafall med 6A, 9:1, 9:2 och 8A. Var riktigt kul att se faktiskt, hur det går till från lärarens perspektiv. Ser verkligen fram emot imorgon, och fortsättningen av kursen. Jag vill ha massa mycket mer VFU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0