vuxenpoäng

Måste ju få enorma vuxenpoäng nu när jag har röstat för första gången! Jag känner mig så cool. Typ.
Det sägs ju vara det viktigaste valet ever så, lika bra att utnyttja sina rättigheter antar jag. Vill inte ha kvar detta skämt till regering heller, så man gör väl vad man kan?

I övrigt har det varit en lugn, skön, mysig och rolig helg. Idispidis har varit här och det har varit så underbaaart :) Har saknat henne så fruktansvärt, min söta elaka Ida! Varit en väldigt nostalgisk helg. Innebandy, massa godis och en Ida som somnar så fort man drar igång en film. Underbart.

Mindre underbart var det i fredags, när jag skulle traska till Lugnet och kolla på när Aston fick styk av Alba. Var inte så jättekallt ute så pälsade inte på mig direkt. Började traska iväg samma väg som jag cyklar till skolan (svårt att förklara.. men den är snabb & smidig!), bara det att när jag kommer till en korsning så är jag på väg att ta samma väg som en väldigt tveksam man med en läskigt stor hund.
Vilket resulterar i att jag går en annan väg, som jag trodde att jag gått förut. Visade sig att jag trodde fel. Hamnade helt åt helvete - in i något bostadsområde jag aldrig sett.
Körsbäret var att det dessutom började ööösregna. Annars hade jag ju kunnat MyTrackat mig på rätt spår igen, men jag ville inte blöta ner min Hero.
Så jag chansade mig fram, och hamnade tillslut vid kyrkogården.

Därifrån går det en bro över R80, så man hamnar på baksidan av friidrottsbanan/arenan/whatever. Så, kul. Tänkte jag. Att behöva gå runt hela skiten.
Men, jag bet ihop och fortsatte traska. Då var det en dörr öppen i stängslet, perfekt ju, kunde jag gå tvärs över allt, spara tid! Awesome!
Lyckan hade vänt, äntligen går nånting rätt! Rätt in i en massa låsta dörrar och ett tvåmeters stängsel. Kul. Inte en chans i hela j*vla världen att jag går tillbaka - så jag klättrade över stängslet.

Allt detta. För att titta på innebandy. INNEBANDY!!??! Världens tråkigaste sport (efter bandy såklart, vilket iofs inte ens är en sport)
Så gissa om jag var måttligt glad när jag kom fram... Blöt som fem blåvalar och irriterad så det rykte lite lätt ur öronen. Men, som tur är fick jag snart träffa Ida som kunde skratta åt hur dum jag är så kändes allt bättre sen.

Men, kort och gott - en lugn men händelserik helg som avslutas med slappfest 2010. Lovely <3

Kommentarer
Postat av: Emme

Hahahha xD ja du kära kusin du lyckas ju med allt ^^ haha du fick ju lite klättring och gratis kall dusch :D haha men tur att irritationsobjektet försvann iaf ^^

2010-09-19 @ 16:01:08
URL: http://emmlycious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0