Visste ni...

... att om man i bil krockar med en bergsvägg i 90 km/h har det samma kraft som en människa som faller fritt från 30 meters höjd (ca 10 våningar)?
Så gott som samma utkomst - inte vackert.

Detta, och mycket mycket annat diskuterade vi (och räknade ut) på fysiklektionen idag.
Det är alltså en lektion på 1½ timme som börjar halv fem på eftermiddagen. Och jag är hundra procent fokuserad på vad vi gör och vad läraren säger, hela tiden!
Under gymnasietiden så var alla lektioner efter lunchtid så gott som bortkastade för fokusen var redan out the window.
Det säger ganska mycket om hur kul jag tycker fysiken är!
För det är nog det roligaste jag läst sen... jag kommer inte på något annat.. IT'S AWESOME!

Så, ja. Det känns ganska så jvla rätt att byta program på högskolan. Teknik is my thing.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0