bibel

Jag tänkte nu att jag skulle dela med mig av min bibel. (No offense om det skulle vara någon troende som läser min blogg... we all have our religion!)

Min bibel är bloggen frisörtips, som drivs av den bästa frisör jag någonsin haft! Hon heter Marita och driver idag en egen salong i Gävle.
Jag vet... Gävle.
Jag började gå till henne tack vare min syster, som tipsade mig om en grymt bra frisör. Och som ni förstår så ångrar jag det inte. Även fast jag nu har flyttat till Falun och alltså har sisådär 10 mil till Gävle, så vill jag ändå inte byta frisör - så bra är hon! Så när jag vill klippa mig eller förnya min hårfärg är det bara att sätta sig bakom ratten, men det är det verkligen värt.

Marita är dessutom den ärligaste personen jag träffat, man kan alltid räkna med att få höra hennes sanna åsikt om allting. Detta är nog en av anledningarna till att hon är så duktig, och har så nöjda kunder.

Hennes blogg heter alltså:


(klicka på bilden för att komma till bloggen)

Där kan man läsa allt som finns att veta om hår och hårvård (och lite till, ja).
I princip varje gång jag läser hennes blogg så lär jag mig något nytt och nyttigt att veta om hårvård, och mycket av det man lär sig kan också användas i vardagslivet.
Bland annat har jag lärt mig vilket schampo & balsam jag bör använda, hur ofta och varför. Jag har även slutat färga håret hemma, tack vare dom bra argumenten Marita har gett mot detta.

Och många reagerar när jag säger detta: Men det är klart att hon säger att du ska färga på salong, det tjänar hon ju på!
Men grejen är just det att hon är en så otroligt ärlig person så jag vet att hon skulle inte skriva om saker som hon inte helhjärtat trodde på.

Jag rekommenderar starkt alla som inte läser hennes blogg att börja göra det! Och skulle det mot förmodan inte stå någonstans om det du undrar över, så är det bara att fråga :)


OCH, som om inte det var nog ;)
Hon brukar titt som tätt ha lite olika tävlingar, där man har en lysnade chans att vinna bra hårprodukter!
Den senaste - som pågår just nu - är en tävling om schampo och balsam från Nisim som heter FAST. Det är produkter som ska göra att håret blir tjockare och växer fortare, inget som är garanterat, men varför inte prova? :)


(klicka på bilden för att komma till info om tävlingen)

Så in på frisörtips och kika runt, tävla, få lite bra info, fakta och tips om hår! Lägg till det på bloglovin eller soclog, eller vad man nu kan tänkas ha för bloggradar :)
Har du inte lärt dig något nytt än, så kommer du garanterat göra det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0