¿comprende?



Har suttit och pluggat till mig en rejäl huvudvärk nu.
10 sidor spanska does that to you. Känns som jag har huvudet bra många meter under vattenytan... men hoppas läraren är lika bra som mitt första intryck säger mig.
Tror dessutom att jag kan få mycket hjälp bara över mail ifall jag får några funderingar hemma :)
Hon svarade väldigt fort när jag mailade henne igår, och då var det ändå söndag!

Tror dock jag kan komma att behöva investera i ett lexikon. Tänkte att jag kunde ha Google Crapslate till hjälp, men det var totalt värdelöst. Ord jag sökte på som jag var lite tveksam över blev jag mer övertygad om att jag hade rätt från början efter jag "tagit hjälp" av google.. så ska det väl ändå inte vara?!
Söker man tillexempel på pueblo får man människor. Pueblo betyder by. Söker man på by på svenska till spanska blir det rätt.
Knepigt.

Hursom, så har jag 10 sidor kvar att göra, men tänkte överlåta det till morgondagen. Nu blir det pluggpaus, popcorn och smält choklad, samt lite fler besök till Wisteria Lane ;)

Ha det bra! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0