i want one

Ni vet, ett såntdär... vad kallas det? JOBB!!

Jag har fått reda på att Kemikursen på komvux inte hade tillräckligt med sökanden så jag kommer få läsa den på distans. Alltså har jag redan färdigt schema för våren: Onsdag eftermiddag/kväll. Inget mer.

Så, ge mig ett joooobb!! Jag har all tid i världen för det nu!

Det börjar dessutom bli mer och mer bestämt med utlandsresan nu. Happyface!
Det som fattas är att Rickard ska höra sig för lite med sin chef hur det kommer funka med semester för honom eftersom han inte jobbat där så länge, det blir ju precis ett år i slutet på augusti.
Men under den kommande veckan ska vi nog veta bestämt hoppas jag!

Boende har vi ordnat iallafall, for free :)
Har såna underbara släktingar (även fast vi inte är direkt släkt, så räknas mammas-sambos-mamma/halvbrors-farmor som släkt tycker jag!) som är så snälla och gulliga som lånar ut lägenhet!
Flyg sitter jag och kollar på dagligen.. timmligen tillochmed. För att ha koll på priser och se ifall det kommer nya, billigare flygturer. Men har hittat riktigt billiga lågprisresor nu tur&retur som jag hoppas ligger kvar i samma prisklass när vi har möjlighet att betala det.
Bil håller jag också koll på, och har hittat en bra sida där det står i princip allt som mamma varnade för att dom brukar hymla lite med så man får massa överraskningsavgifter när man står och ska hämta ut nyckeln. Dessutom så har vi koll på att vi ska ha med oss reflexväst när man åker bil i Spanien, och så ska jag kolla med pappa ifall nån av hans GPSer har skapligt uppdaterade kartor och ifall vi då får låna den.
Dessutom så lutar det åt att jag kommer stå som förstaförare. Och det känns skitkul att lägga till på listan att jag har kört bil i Spanien! Samtidigt läskigt som satan, men mest spännande :)
Mat vet vi hur mkt pengar vi ska ha med till.
Nöjen har vi kollat upp vad vattenpark och nöjespark tar för inträde.
Sen så behöver man såklart fickpengar också, men det är ju självklart.

Just nu kommer jag inte på något mer! Är det någon som tänker när dom läser detta typ: men idiot hur kan du inte tänka på dethär eller detdär, säg gärna till!

Sitter också (över sju månader i förväg) och tänker på vad jag ska packa, mest såna saker man inte tänker på - kanske sängkläder? Hur många handdukar? osv. Och såklart, vad jag ska ha på mig. Haha!
Dessutom så är det väl så att el, vatten osv stängs av när ingen är där, så vi måste få en full instruktionsbok av Janne eller mamma hur vi ska göra det.
Och hur vi ska hitta dit. Om vi inte kan ha en GPS vill säga.

Det är mycket att tänka på. Men ack så värt besväret. (Fast jag tycker inte det är besvärligt, jag älskar att planera!)
Längtar redan som en galning efter att parkera bilen och kliva ut i 30 grader sol, varma vindar och klarblå himmel <3
Att vakna på morgonen och gå dom få stegen till poolen och bara slänga sig i och flyta runt lite före frukost. Gå ner runt hörnet till affären och köpa nybakat bröd (verkligen nybakat, inte IcaMaxi-nybakat). Att bara traska runt i byn och smygkika in på  lyxvillornas tomter och se vem som har häftigast pool.
Jag saknar det så mycket, och det värker i hela kroppen efter att få uppleva det igen!

It's going to be legen-




- wait for it -








-dary!

Kommentarer
Postat av: CarolinePralin

Iiiihhhhhhhhh, jag längtar så jag nästan dör! <3

2011-01-10 @ 01:59:02
URL: http://www.nattstad.se/carolinepralin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0