in a nutshell

Jag är ett nötskal snarare. Och allt oflyt i världen är vad som fyller mig.

Idag är ett bra exempel. Skolan, seminariet och allt gick bra, inga problem där. När jag däremot skulle ner på stan sen så var jag 100% övertygad om att Vägledningscentrum hade lunch mellan 12-13 (först nu kommer jag på att det var Kopparstaden, som jag också var hos förra veckan.. bra där).
Så jag gör lite andra ärenden innan jag går dit, för att se att dom faktiskt hade öppet enbart 11-13 idag.
Svordomar^10, sen så åkte jag hem igen, och bestämde mig för att åka imorgon istället.

Har trots allt lite vitkiga saker att diskutera med dom. Måste få veta om jag ska läsa Spanska 3 eller Ma D, för Spanskan är imorgonkväll. Så, vore bra att veta om jag ska infinna mig där eller inte.

Så alldeles nyligen kollade jag på deras hemsida för att försäkra mig om att de inte stänger 12 då bara för jag planerar att åka dit runt 12-12.30.
Då stänger dom kl 15 resten av veckan.
Inte idag, när jag var där och verkligen behövde prata med någon. Nej, då stänger dom 10 minuter innan jag kommer. MEN RESTEN AV VECKAN KAN DOM BRA GÄRNA HA ÖPPET HALVA DAGEN!!!!

Sånt irriterar mig på djupet.
Så, nu ska jag sova bort mina beklagelser över hur smådumt livet är mot mig ibland, och gå upp före solen imorgon och plugga ASS tills klockan är lunchtid.

Ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0