plükhest

Sitter och läser så ögonen blir grusiga. Känns inte som jag lär mig så mycket, jag blir mest irriterad över hur undermålig kurslitteraturen är.
Har hittat jag vet inte hur många stav- grammatik- och allmänna skrivfel. Ord som fattas tillexempel. Ganska väsentliga ord för att en mening ska bli logisk.
Ska det verkligen vara så att studenter ska sitta och gissa sig till vad det borde stå för att de ska förstå vad de läser?

Helt sanslöst. Blir bara mer och mer matt på lärarprogrammet... och hoppas att inte teknik är lika illa :p

Har iallafall bokat in pluggdag med tjejerna på torsdag, ska köra portfolio hela dagen då! :)
Så det betyder att jag har ikväll och imorgon på mig att fixa inför filmuppgiften.
Världens dummaste uppgift. Vi ska filma oss själva i typ 10 minuter när vi sitter och pratar om kunskap, olika aspekter av det samt kunskap ur ett sociokulturellt perspektiv, med anknytning till uppväxtvillkor och riklig språkanvändning.
Makes sense?
Nej.

Känns som dom bara slängt ihop de senaste momenten vi arbetat med i en uppgift, utan att riktigt tänka på om det ska höra ihop eller inte. För mig iallafall.
Kan också bero på att jag inte läst om nåt av det, så får väl se hur jag känner efter imorgon.
Vill iallafall läsa på mig rejält för en gångs skull, så jag kan göra filmen bra nån gång under nästa vecka. Den ska vara inlämnad på torsdagen.
Kul.

Så ska väl försöka skriva ner lite anteckningar nu, och hoppas att något blir lite mer förståeligt då... suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0